Cytaty miłosne :)
Temat: Silnik z U-boota
...3
Uważam, że było bardzo prawdopodobną praktyką, jak zeznał przesłuchiwany marynarz, wydalanie zużytego oleju smarnego za burtę, o ile w zbiornikach do tego przeznaczonych, nie było już miejsca [były zapełnione] - jak wiemy już z opisów typów X B, które służyły także jako rezerwowe zbiornikowce i zarazem jako okręty zaopatrzeniowe [żywność, części zamienne, elem. wyposażenia itp] oprócz podawanego paliwa przekazywano również oleje smarne, ale nie odbierano z zaopatrywanych U-Bootów zużyte [przepracowane] oleje i o ile te zbiorniki [które miały je gromadzić] były już zapełnione pozbywano się jego nadmiaru w sposób opisany przez załoganta U-185. Niewątpliwie wymagało to rozwagi, ale dopóki Alianci nie rozciągnęli nad całym płn. Atlantykiem "parasola lotniczego" możliwość zdradzenia swojej pozycji na obszarach tzw. "czarnych...
Źródło: ubootwaffe.pl/forum/viewtopic.php?t=592
Temat: "Mleczne krowy" - dobry czy zły pomysł?
...że nie posiadają one dodatkowej stateczności kształtu, są zatem z punktu widzenia ogólnej stateczności niekorzystne. Posiadają one zdolność żeglugową tylko dzięki stateczności ciężaru. [Stąd moja prośba do tobruka o dodatkowe zdjęcia Jego modelu na poziomie KLW]. Większe zanurzenie wpłynęło również korzystnie na możliwość zaprojektowania dużych zbiorników usytuowanych poza kadłubem sztywnym, gdzie magazynowano paliwo i
oleje smarne przeznaczona dla innych U-Bootów. Kiosk podwodnego zaopatrzeniowca był taki sam, jak dla okrętów typu IX. 14.05.1940 r. została ostatecznie sfinalizowana i podpisana umowa ze stocznią Deutsche Werk w Kiel na budowę czterech podwodnych zbiornikowców, natomiast stępkę pod pierwszy z nich : U-459 położono dnia 23.11.1940 r. Złożoność konstrukcji tego typu okrętów podwodnych warunkowała dłuższy czas ich budowy, który...
Źródło: ubootwaffe.pl/forum/viewtopic.php?t=69
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpies-bambi.htw.pl