Cytaty miłosne :)
Temat: Silnik : jaki olej
jest jeszcze inny sposób oznaczeń, podany np. w katalogach castrola
Klasyfikacja ACEA jest dostosowana do konstrukcji silników europejskich, zarówno benzynowych, jak i diesla. Wyróżnia przy tym małe silniki ZS i duże silniki ciężarówek i autobusów.
Klasyfikacja jakościowa olejów silnikowych wg ACEA (od marca 1998) Oleje do silników z zapłonem iskrowym
A1 Oleje wielosezonowe spełniające wymagania A2, o niskiej lepkości, paliwooszczędne
A2 Oleje wielosezonowe do silników po 1989 roku (podstawowa klasa olejów mineralnych o zwykłej lepkości)
A3 Oleje wielosezonowe o niskiej lepkości (0W-XX, 5W-XX, 10W-XX) do nowoczesnych silników, paliwooszczędne
Oleje do małych silników z zapłonem samoczynnym (samochody osobowe i dostawcze)...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=6445
Temat: OLEJ SILNIKOWY
...S lub C. W przypadku olejów do silników benzynowych najwyższą jakość będą posiadały oleje z oznaczeniem SJ, SL lub SM natomiast w przypadku olei do silników wysokoprężnych CF i CL.
Klasyfikacja ACEA została opracowana w związku z tym, że warunki eksploatacji pojazdów europejskich są odmienne w porównaniu z amerykańskimi. Uwzględnia ona jedynie nowoczesne, o wysokiej jakości oleje silnikowe.
Występują tu trzy grupy:
1.
Oleje do silników benzynowych
2.
Źródło: audimania.eu/forum/viewtopic.php?t=4235
Temat: Wymiana świec w 3.0 V6
Witam,
dokladnie masz racje z tymi swiecami specjalnymi do gazu, moj gazownik tez sie usmial jak go zapytalem o swiece do gazu, Tak samo jet z
oleje do silnikow z zamontowanym gazem, nie ma potrzeby zmieniac oleju ktory stosowalismy do tej pory.
Kaske chca tylko wyciaganac.
Andrzej
Źródło: espacepl.org/forum/viewtopic.php?t=554
Temat: Wszystko co warto wiedzieć o olejach silnikowych
...oleje wielosezonowe, o oznaczeniach np. SAE 10W-40 czy 0W-40.
Klasy jakościowe API i ACEA:
Najbardziej rozpowszechnionymi normami jakości są normy API (Amerykański Instytut Naftowy) oraz ACEA (Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów). Ze względu na różnice w konstrukcji silników wytwarzanych w Europie oraz Stanach Zjednoczonych, organizacje te preferują różne podejeście do formulacji oleju.
Normy API:
*
oleje do silników wysokoprężych: CA, CB, CC, CD, CE, CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4, CD II, CF-2
*
Źródło: bmwautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3309
Temat: Tajemnicze etykiety czyli jak czytać oznaczenia oleju
...gdyż oprócz testów laboratoryjnych obejmują one także testy w normalnych warunkach pracy silnika. Istnieją dwa rodzaje klasyfikacji: europejska ACEA, opracowana przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Silników oraz amerykańska API, Amerykańskiego Instytutu Naftowego. Podstawą do powstania tego podziału były różnice w konstrukcji silników między Europą, a Stanami Zjednoczonymi. Obie klasyfikacje dzielą oleje na dwie grupy:
oleje do silników benzynowych oraz
Źródło: audislask.pl/viewtopic.php?t=665
Temat: Jak mieszać paliwo - Porada
...coś urwać więcej dla siebie z poziomu obsługi: specjalne oryginalne części; materiały eksploatacyjne - najczęściej dużo droższe.
Jesli chodzi o oleje do 2T jestem zdania że dobrze używac olejów droższych - syntetycznych bo od dawna wiem że: przyoszczędzisz na olejach - dołożysz do napraw. Przewaga olejów syntetycznych polega na tym że ich skład i własciwości są tworzone do specyficznych warunków pracy. Cytowane tu przeze mnie
oleje do silników wodnych (TCW-3) sa najnowszą generacją zaprojektowaną (to własciwe słowo) do silników chłodzonych cieczą więc - niższe temperatury za to wycśrubowany aspekt ekologii (w łódkach spaliny idą w wodę!)
Do Spartameta najbliższe wydałyby mi się oleje do pił ręcznych: stałe obciążenie na max obrotach (kto jeździ inaczej ?), nienajlepsze chłodzenie?
Oleje do skuterów raczej zdecydowanie są do układów...
Źródło: rowersachs.fora.pl/a/a,24.html
Temat: suza zatarta
Ale żeby miał full syntetyk 10W50 czy 10W60 to prawdopodobieństwo zatarcia moto by było dużo mniejsze . Po to wymyślono
oleje do silników o większym obciążeniu cieplnym np wyścigowych.
Czy silnika nie można obrócić? Jeśli tak to prawdopodobnie musisz szukać drugiego. Jeśli natomiast bez świec wał lekko się obraca i ma odpowiednie ciśnienie sprężania to raczej nie zatarcie . Być może przegrzanie świec spowodował zgaśniecie moto. Zmierz też w warsztacie ciśnienie oleju w silniku.
Czy lampka ciśnienia oleju się nie zaświeciła bezpośrednio...
Źródło: forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=3036
Temat: [Zamknięty]Turbodiesle "oszukują" kierowców ;)
Gdzieś o tym była dyskusja i z tego co pamiętam, w TSi coś jeszcze padało.
W kolektorze dolotowym i w kanalach dolotowych, na zaworach w glowicy osiada mazista substancja z oleju(wywalana przez odme), bo nie splukuje jej paliwo rozpylone w powietrzu. Tym sie roznia wlasnie oleje(o takich samych parametrach) do diesli ze nie siadaja w ten sposob na takich czesciach j.w. niektore koncerny wprowadzily juz "specjalne
oleje do silnikow benzynowych z bezposrednim wtryskiem paliwa" oczywiscie odpowiednio drozszy, a ma taki sklad jak olej do diesla.
W konsekwencji tego osiadania przeplyw powietrza jest utrudniony, a zawory po jakims czasie moga sie nie domykac, czyli mamy dosyc wyrazny spadek mocy. Niektorzy poradzili sobie z tym tak ze zamiast prowadzic odme do rury dolotowej, maja na odmie oddzielny filterek tak jak Dylu.
Ten post...
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=597225
Temat: OLEJ???
...Special to jest nieporozumienie. W sklepach praktycznie takiego oleju nie ma. Jeżeli się nie mylę temat oleju już był na forum. Ja analazłem 15W/50 firmy VAT oraz Selenia HPX, jest jeszcze Mobil w ofercie ale nikt go nie ma oraz Texaco, którego też nie ma. Selenia jest w stacjach Fiata oraz u dystrybutorów FL Poland. Tak jak napisałem MOTUL o tych parametrach kosztuje bardzo dużo i jest to syntetyk. Jeżeli jest silnik po remoncie to nie ma problemu. Są również
oleje do silników motocyklowych o specyfikacji 20W/50, temat jest również ciekawy - czy już ktoś sprawdził u siebie?
Źródło: forum.mini.org.pl/viewtopic.php?t=566
Temat: Remont silnika ciąg dalszy :-))) - ważne pytanie.
...z normą jakościową bardziej istotną dla producentów silników.
Klasy jakościowe API i ACEA:
Najbardziej rozpowszechnionymi normami jakości są normy API (Amerykański Instytut Naftowy) oraz ACEA (Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów). Ze względu na różnice w konstrukcji silników wytwarzanych w Europie oraz Stanach Zjednoczonych, organizacje te preferują różne podejście do formulacji oleju.
Normy API:
-
oleje do silników wysokoprężnych: CA, CB, CC, CD, CE, CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4, CD II, CF-2
-
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=28499
Temat: Który olej do benzyniaka?
...w roku 1971 jest dzisiaj najpopularniejszym zbiorem wymagań jakościowych, którym powinny odpowiadać oleje silnikowe. Klasyfikacja API zmieniała się wielokrotnie. Dlatego też większość norm z 1971 roku jak również i późniejszych zostało wycofanych jako przestarzałe i zastąpionych nowymi. Aktualnie obowiązuje najnowocześniejsza norma SM dla silników benzynowych oraz klasa CI-4 dla silników Diesla w pojazdach użytkowych.
Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych nie są obecnie klasyfikowane w klasie API.
SM API – to klasyfikacja w zakresie poprawy zużycia paliwa i niższej emisji.
Badania te prowadzić American Petroleum Institute /API/.
CF i ILSAC GF-4 homologacje Donut API i ILSAC wg identyfikacji olejów, które przeszły niezbędne badania w celu zaspokojenia bieżących samochodowych specyfikacji. Oleje te spełniają również...
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26202
Temat: jaki olej do silnika???
...otoczenia. Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C. Natomiast im wyższa liczba za literą W (oleje letnie), tym w wyższych temperaturach otoczenia może być olej stosowany. Np. SAE 40 w temp. do +40st.C.
Oleje np. 15W40 są olejami uniwersalnymi - wielosezonowymi czyli posiadają cechy olejów zimowych jak i letnich.
2. Klasa jakości oleju - w zestawieniu została podana klasyfikacja amerykańska API (American Petroleum Institute). Określa ona
oleje do silników benzynowych i oleje do diesel'i. Oleje do "benzyniaków" są oznaczone litera S, a do diesel'i literą C. Jakość oleju określają kolejne litery alfabetu, np. SA, SB, SC itd. lub CA, CB itd. Im niższa litera alfabetu, tym niższa klasa jakości oleju. Np:
SE - olej przeznaczony do silników z lat '72-'80
SG - olej przeznaczony do silników prod. po roku '89 (z katalizatorem spalin)
CE - olej przeznaczony do diesel'i prod. po...
Źródło: hondaaccord-strefa.pl/viewtopic.php?t=70
Temat: Klasyfikacja oleju - pytanie
...Stowarzyszenia Europejskich Konstruktorów Samochodowych. Oznaczenie w przypadku ACEA składa się z jednej litery i jednej liczby, dla silników benzynowych jest to litera A, dla diesli B. Oznaczenia cyfrowe to:
1 - tzw. oleje lekko bieżne zmniejszające zużycie paliwa
2 - oleje mineralne standardowej jakości
3 - oleje najwyższej jakości (syntetyczne i półsyntetyczne).
Chyba w 1998 roku wprowadzono nowe oznaczenia, i tak:
B3-98 oznacza
oleje do silników z zapłonem samoczynnym.
B4-98 - specjalne oleje do diesli, ale z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Są grupy olejów, które można stosować w silnikach benzynowych i wysokoprężnych, Ty masz taki właśnie olej.
Jeżeli silnik masz w porządku (żadnych wycieków) to możesz lać ten olej, według tych klasyfikacji olej jaki podałeś, jest bardzo dobry i ma szerokie zastosowanie.
Jeszcze klasyfikacja SAE. Ona...
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=10310
Temat: [Wszystkie] Olej - rodzaje i oznaczenia
...silnika.Czym mniejsza ta liczba,tym lżej pracuje silnik,ale z kolei im ta liczba jest wyższa,tym bardziej może być obciążony silnik i nie zostanie on zatarty(film olejowy).Dlatego tak bardzo jest ważne,żeby stosować olej,jaki zaleca producent,gdyż on oblicza jaki olej będzie w sam raz.
Oznaczenia API(American Petroleum Institute) - amerykański instytut naukowy.Kwalifikuje on z kolei jakość olejów silnikowych oraz klasyfikuje je na
oleje do silników benzynowych i Diesla.Klasyfikację tą oznacza literkami S - do silników benzynowych i C - do silników Diesla.Za literkami C lub S są jeszcze dodatkowe literki i cyfry,które oznaczają jakośc oleju.
Silniki Diesla :
CB - oleje dla silników z niewielkim obciążeniem. Charakteryzują się lepszymi własnościami przeciw zużyciowymi w stosunku do olejów klasy CA.
CD -
Źródło: forum.alfapomorze.pl/viewtopic.php?t=4975
Temat: ... gazujemy golfa trzeciego:)
...mimo wszystko zostać przy benzynie i nie majstrować w silniku?? Od jednych słyszę że gaz jest dobry do zapalniczek, inni mówią ze jest super i tylko gaz się opłaca i to jest to. Chciałbym poznać waszą opinię na ten temat. Wiem tylko że najważniejszymi plusami jest póki co cena gazu, ekologia, i to ze autko podomno nie traci mocy, ale tyle z mojej wiedzy. Jak wygląda instalacja od 2 strony, jak często trzeba robić przeglądy, czy są specjalne np świece i
oleje do silników z gazem, itp.
Na koniec dodam ze mam golfa 3, 1994, 1,6benzyna, 75KM.
WIelkie dzieki za pomoc, oczywiście poczytam tu i tam, ale jednak co opinia użytkownika to opinia użytkownika:)
WIelkie dzięx:)
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=6704
Temat: Jaki olej ?
Lanie oleju 10W40 to leczenie kotka za pomocą młotka. To
oleje do silników czterosuwowych. Teoretycznie dają radę w skrzyni dwusuwa, ale nie do końca.
Najlepszym olejem do skrzyń silników dwusuwowych jest Motul Transoil Expert, specjalistyczny olej tylko i wyłączeni do skrzyń biegów w dwusuwach.
Nie wlewaj żadnego innego oleju niż Transoil Motula, na upartego zwykły olej silnikowy 10W40. Hipol się nie nadaje (zobacz sam,że hipole mają 80W90) jest zbyt lepki i zabijesz nim sprzęgło....
Źródło: enduro-adventure.com/forum/viewtopic.php?t=1344
Temat: Jaki OLEJ ???
...I faktycznie oleje mineralne są dopuszczone wg instrukcji naszych gwiazdek, ale te oleje są DUŻO gorsze od półsyntetyków. Dlatego jak ktoś upiera się przy mineralnym oleju i na dodatek argumentuje to tym, iż idzie uwaga "jednym paluszkiem" wyciągnąć bagnet z silnika, to krew mnie zalewa
Teraz wróćmy do pozostawiania nalotów w silniku przez oleje mineralne. Ostatnio na rynku pojawiły się oleje typu High Mileage czy Maxlife czyli
oleje do silników o dużym przebiegu. często są to oleje półsyntetyczne, ale o obniżonej liczbie TBN (poniżej 9). Olej taki dużo mniej skutecznie czyści silnik, niż większość olei mineralnych. Osobiście nie bardzo mnie przekonuje to niskie TBN, ale jest to świetną alternatywa dla tych, którzy boją się, że półsyntetyk coś w silniku wypłucze.
kubeq_sq
oleje 10w40 jak pisałem są prawie w 100% półsyntetykami. Nawet 5w40 jest...
Źródło: w201w124.bytom.eu.org/forum/viewtopic.php?t=642
Temat: Klasyfikacje olejów silnikowych
...do samochodów terenowych zasilanych paliwem różnej jakości
CF-4 - oleje silnikowe do smarowania nowych typów wysokoprężnych, czterosuwowych silników zwłaszcza amerykańskiej konstrukcji, produkowanych od 1990 roku
CG-4 - oleje silnikowe do smarowania nowoczesnych wysokoprężnych, czterosuwowych silników zwłaszcza wysokoobrotowych oraz silników amerykańskiej konstrukcji zasilanych paliwem o zawartości siarki do 0,5%,
oleje do silników spełniających limity emisyjne
CH-4 - oleje silnikowe do smarowania nowoczesnych wysokoprężnych silników spełniających limity emisyjne z wydłużonymi okresami wymiany oleju
Starsze specyfikacje olejów silnikowych wg europejskich producentów samochodowych CCMC
Silniki benzynowe G1 - specyfikacja obowiązuje od 1980 roku, obejmuje oleje silnikowe do smarowania silników benzynowych pracujących w...
Źródło: honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=1865
Temat: Jaki OLEJ ???
...oleju syntetycznym jest o wiele cieńszy niż przy półsyntetyku.
P.S. Parametr określany jako lepkość na ścinanie HTHS (High Temperature High Shear-rate viscosity) stosuje się do okreslania olejów przewidzianych do stosowania w nowoczesnych silnikach dieslach wyposażonych w filtry cząstek stałych oraz katalizatory trójfunkcyjne.
a teraz część druga czyli dane olejów : http://www.krakmobil.pl/petro.htm - zerknijcie w zakładkę
oleje do silników benzynowych i diesli - widac czarno na białym ze wszystkie oleje od syntetyka do minerału mają te same temp zerwania filmu olejowego.. mają te same temp lepkości kinetycznych. Różnią się tylko temp lepkości zimnych silników i temp płynięcia...
Teraz pytanie moje dla Waszej własnej odpowiedzi (sumienie ::P) brzmi : czy jest sens lac lepszy olej biorąc te w/w dane pod uwagę i te słowa (...)silnik starszej konstrukcji po...
Źródło: w201w124.bytom.eu.org/forum/viewtopic.php?t=642
Temat: Kto smaruje ten jedzie...
...na opakowaniu możemy spotkać zapis w postaci SL/CF co oznacza, że mamy do czynienie z olejem w najwyższej klasie jakościowej przeznaczonym zarówno do silników Otta jak i wysokoprężnych. Wyżej opisana klasa jakościowa jest to amerykańska klasa wg API.
W Europie ze względu na inne warunki klimatyczne klasę jakościową określamy wg normy ACEA ,uwzględnia jedynie nowoczesne, o wysokiej jakości oleje silnikowe. Występują tu dwie grupy: G -
oleje do silników czterosuwowych o zapłonie ZI D -
Źródło: autoplus.fora.pl/a/a,1333.html
Temat: Głowica
ameryki nie odkryłeś więc sie tak nie jaraj
do 60 można założyć głowice do 50 tylko musisz sprawdzić czy tłok nie będzie pukał lekko o głowice (moze sie coś takiego zdarzyć ). a z tym olejem to r4g3 ma racje teraźniejsze
oleje do silników dwusówowych są lepsze od MIXOl-a ale ja i tak go stosuje jakoś niem oge sie odzwyczaić
Źródło: simsonrulez.fora.pl/a/a,9011.html
Temat: Jaki olej do TDI
DagaS
VW 503 00 -
Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
cząstek stałych bez dodatku paliwa....
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=23288
Temat: Olej silnikowy...
...Klasyfikacja jakościowa oparta jest przede wszystkim na testach silnikowych. Istnieją dwa rodzaje klasyfikacji jakościowych: Amerykańskiego Instytutu Naftowego - API i Europejskiego Stowarzyszenia Producentow Silników - ACEA. Podstawą do powstania tych dwóch odrębnych podziałów były różnice w konstrukcji silników i warunków eksploatacji pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Europą. Każda z nich dzieli oleje na dwie zasadnicze grupy:
oleje do silników benzynowych i
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=210
Temat: Jaki OLEJ ???
Hmmm, lepsze jest wrogiem dobrego
Szymek007 - turbodiesel jest bardziej wysilony od wolnossącego, a więc siły tarcia pojawiające się w nim są większe Wiem, że niektóre firmy stosują inne
oleje do silników bardziej wysilonych, czy o większych przebiegach - pewnie mają jakieś dodatkowe właściwości smarujące, ujawniające się przy istnieniu większego tarcia/ciśnienia etc. W naszym przypadku takiej potrzeby nie ma
Źródło: w201w124.bytom.eu.org/forum/viewtopic.php?t=642
Temat: [s40 2.0D] Potrzeba dolać oleju do silnika (jaki dolać)
CR domyślam się że common rail - a więc zwykły olej, były tylko specjalne
oleje do silników TDI z pompo wtryskiwaczami - i były to bardzo drogie oleje. CR ma taką samą zasade działania jak benzyna z turbo, jedna różnica to większy stopień sprężania i trochę większe doładowanie niż w moim LPT.
Tzn jeszcze tak, może z tym minerałem do CR lub Turbo benzyny to przesada (choć lepiej to niż jeździć bez oleju) i kompromisem będzie dolanie jakiegoś półsyntetyku (minerału z dodatkami)
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=23232
Temat: [ S60 D5 '03 ] Osobista wymiana oleju
...klasy.
Przy wyborze oleju polecam nie kierować się marką a jego parametrami.
Głównymi parametrami mówiącymi o jakości oleju są:
liczba zasadowa TBN oraz wskaźnik lepkości:
TBN charakteryzuje zdolności myjąco - dyspergujące oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju.
Oleje do silników wysokoprężnych powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy. Najlepsze oleje mają TBN na poziomie powyżej 10.
Wskaźnik lepkości to podatność na zmiany lepkości oleju wraz ze wzrostem temperatury.Im wyższy wskaźnik, tym mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą i tym lepiej. Najlepsze oleje mają wartość wskaźnika lepkości powyżej 190
W przypadku olei syntetycznych należy również...
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=30170
Temat: Dodatek zimowy do oleju napędowego
Jeżeli chodzi o olej napędowy w zimie, to ja nic nie dolewam, a raczej staram się tankować paliwa typu Verva, a przy najniższych temperaturach np. arctic diesel.
A tak napisane jest w instrukcji:
"Paliwo do silników wysokoprężnych
Do silników wysokoprężnych należy stosować dostępny na stacjach benzynowych olej napędowy spełniający wymagania normy DIN EN 590. Do tego celu absolutnie nie nadają się
oleje do silników okrętowych, oleje opałowe, a także oleje napędowe w całości lub częściowo na bazie roślinnej, takie jak olej rzepakowy, biopaliwa i wodne emulsje olejów napędowych.
Płynność oleju napędowego jak i jego podatność na filtrowanie uzależnione jest od temperatury zewnętrznej. Dlatego w miesiącach zimowych dostępne jest paliwo o lepszych właściwościach niskotemperaturowych. Zimowy olej
napędowy należy...
Źródło: zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1096
Temat: ubytek oleju i straszne kopcenie 7A-FE
...przed sprzedażą auta zalał silnik jakimś motodoktorem lub podobnym zagęszczaczem, dzięki czemu dopóki nie zmieniłeś oleju pozornie wszystko było ok.
Niestety, tak się sprzedaje samochody w tym pięknym, pobożnym kraju. wlasciwie to chcialem napisam, z akcentem na pobozny
niestety kolego ktos auto uszykowal do sprzedazy, motor jest juz kiepski, olejem motoru nie wyleczysz ale moze zalanie jakiegos 5w50 cos pomoze, sa tez specjalne
oleje do silnikow o duzym przebiegu i takich klopotach
pozdr
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=5168
Temat: jaki olej wlewac do silnika...
...nastąpić szybkie zniszczenie silnika. Oleje mineralne mają najczęściej lepkość 15W-40, półsyntetyczne 10W-40, a syntetyczne 0W-30, 0W-40, 5W-40, 5W-50.
Kryteria wyboru
Przy wyborze oleju należy kierować się przede wszystkim jego parametrami, a nie marką oraz stosować się do zaleceń producenta pojazdu (np. VW, norma 505.00, 506.00). Można stosować olej o lepszych parametrach, ale nigdy o gorszych. Pojawiły się także
oleje do silników zasilanych LPG, ale nie jest konieczne ich używanie, wystarczy przestrzegać terminów wymiany dotychczas stosowanego oleju.
Do nowych i wysilonych silników najlepiej stosować oleje syntetyczne, gdyż zapewniają dobrą ochronę silnika, dłużej zachowują swoje właściwości oraz są bardziej odporne na ekstremalne warunki pracy. Oleje te mają szeroki zakres temperatur i dzięki temu silnik ma prawidłowe smarowanie...
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=4342
Temat: [ e60 ] Co ile km wymiana oleju w silniku 3.0d ?
Tak to prawda, ale...
Istnieją różne teorie. Generalnie jakość oleju znacznie wpływa na zużycie silnika, a szczególnie turbiny. Niby
oleje do silników BMW to LL ale 30 tyś to dużo nawet dla takiego oleju.
Są tacy co wymieniają co 10 tyś. Ja to robię co 15 tyś. i mam gdzieś serwisowe gadki.
Źródło: bmwautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4192
Temat: Oleje Motul
...sposób historię środków smarnych do samochodów.
1953 - pierwszy na świecie wielosezonowy olej silnikowyMOTUL CENTURY
1966 - pierwszy na świecie półsyntetyczny olej silnikowy MOTUL 2100
1971 - pierwszy na świecie 100% syntetyczny olej silnikowy.
MOTUL kontynuuje tą tradycję do dnia dzisiejszego produkując najwyższej jakości środki smarne wprowadzając swoje technologiczne innowacje do prawdziwych produktów dla motoryzacji.
Oleje do silników benzynowych, turbodoładowanych, z katalizatorami, oleje przekładniowe, płyny hamulcowe, produkty do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, motocykli, maszyn rolniczych i budowlanych - wszystkie te produkty znajdują się w ofercie MOTULa.
W roku 2004 MOTUL wprowadził do swojej oferty całkowicie nowe produkty. To przede wszystkim odmieniona, ulepszona i jeszcze bardziej zaawansowana...
Źródło: rpmotorsport.pl/forum/viewtopic.php?t=207
Temat: Olej 10W40 MOTUL 5000 czy 5100 ester...
No właśnie.
Według serwisówki SUZUKI zaleca następujące rodzaje oleju do VX'a:
20W50
15W40, 15W50
10W40, 10W50
10W30
Według klasyfikacji API - SE lub SF
SE to
oleje do silników konstruowanych w latach 70-tych.
SF to
Źródło: motorniczy.fora.pl/a/a,1176.html
Temat: zmiana oleju z mineralnego na polsyntetyk - zmienic czy nie?
...tego nie wysprząta... Kto to widział, aby do turbo doladowanego silnika mineralke lać?? Mineralny nadaje sie chyba tylko do starych fiatów... Turbo jest bardzo gorącą częścią i potrzebuje najbardziej smarowania, ktorego mineralka nie da, bo nie moze...
W instrukcji do astry isuzu TCE coś tam jest zalecany półsyntetyk 10w 40:
Olej silnikowy / wg API CD, wg CCMC PD2, SAE 10W 40 do SAe 15W 50, wymiana co 7500 km lub co 1 rok (z filtrem) .
"API CD
Oleje do silników zarówno wolno ssących jak i doładowanych. Zapewniają ochronę przed zużyciem, korozją oraz chronią przed powstawaniem osadów wysokotemperaturowych. (przestarzała)"
"API CF
Specyfikacja olejów silnikowych dla silników wolno ssących oraz doładowanych, pracujących pod dużym obciążeniem, zasilanych paliwem o zróżnicowanej jakości. (obowiązująca)"
Do mojej astry I TDS [x17DT]...
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=4938
Temat: Pomożecie w wyborze oleju?
Pług 405 1,6 8V 91r. LPG 170k km
...lepszy Lotos niż Orlen
W każdym razie, silnik już przelatał swoje i pamiętaj, nawet tani Lotos nie zrobi NIC ZŁEGO z silnikiem, jeżeli jeździsz nim normalnie, grunt to wymiana co 10000 km i niczym się nie przejmuj. Ja na Twoim miejscu kupiłbym 5l bańkę Lotosa Mineralnego za mniej niż 60 zł, filtr Filtrona (wspomóż Polskę) i kupił za resztę sześciopak Polskiego piwa i kiełbaski i spędził dobrze czas przy grillu z kolegami :)
A i jeszcze jedno.
Oleje do silników z LPG to ściema marketingowa :) Nie wierzcie w coś takiego, bo to bezsensu, TOTALNIE BEZSENSU!
Gaz w przeciwieństwie z benzyną nie jest mieszany z olejem, pierścienie nie wygarniają tego więc smarowanie silnika z LPG nie powinno niczym się różnić niż benzynowego! Powie Wam to każdy mechanik, niekoniecznie inżynier! Pozdrawiam
Ten post był edytowany przez abrover dnia: 29...
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=285526
Temat: Jak wybrać właściwy olej silnikowy?
...JAKOŚĆ
Jakość oleju określana jest według klasyfikacji API oraz ACEA. W tej pierwszej oleje oznacza się kombinacjami liter. W oleju SL/CF "S" oznacza, że nadaje się on do silników benzynowych, a druga litera to klasa jakości - im dalsza litera alfabetu, tym wyższa jakość (najwyższa obecnie wartość to M). Oznaczenie "C" świadczy o przydatności oleju do silników Diesla. Najwyższa klasa to CI. Według klasyfikacji ACEA
oleje do silników benzynowych oznacza się literą A oraz cyfrą informującą o klasie jakości (od 1do 5), a oleje do diesli oznaczane są literą B lub C (dla diesli z filtrem cząstek stałych).
APROBATY
To najlepsza wskazówka dla nabywcy. Producenci samochodów sami testują oleje
i sprawdzają przydatność pod kątem konkretnych silników. Uwaga! Ważna jest dokładna zgodność numeru aprobaty w instrukcji auta i na opakowaniu oleju....
Źródło: cafemirenium.kylos.pl/viewtopic.php?t=6418
Temat: Jaki olej?
...To tak jak SONY... wielka firma i wielkie ceny np. telewizorów LCD . Tylko ze SONY nie produkuje matryc LCD , a kupuje je od Samsunga i to najprędzej pół roku po premierze modelu matrycy! Tak więc lepszych matryc od SAMSUNGA mieć nie może ... ale cenę to ma LEPSZĄ o parę stów Płacisz za cztery litery
Co dokładnie oznacza API SL/CF ?
A więc instytut API rozwinął następującą klasyfikacje:
Pierwsza litera za API to zawsze albo S albo C.
S =
oleje do silników benzynowych.
C =
Źródło: forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=3349
Temat: [v40 1,8benz] jaki olej po 185 tys?
W zasadzie obydwa oleje mają podobne parametry. Tylko, że w silnikach Diesla produkty spalania zawierają więcej cząstek stałych, które się osadzają. Dlatego
oleje do silników wysokoprężnych mają więcej dodatków dyspergująco- myjących.
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=22053
Temat: Który będzie lepszy
Co mówi producent:
"
Oleje do silników na olej napędowy:
- Olej wielosezonowy na bazie syntetycznej klasy SAE 10W-40, który przewyższa specyfikację ACEA B3 i API CD; SELENIA TURBO DIESEL
- Olej na bazie syntetycznej klasy SAE 5W-40, który przewyższa specyfikację ACEA B3 i API CF. Zalecany do stosowania przy temperaturach zewnętrznych niższych od -15;
SELENIA WR DIESEL."
Znalazłem takie coś:...
Źródło: fiatforum.com.pl/viewtopic.php?t=1365
Temat: [B] Olej do silników Deisla z DPFem
Mogę się mylić, ale przeważnie oleje diesli Forda z DPF mają inne parametry a dokładnie mówiąc spełniają normę C1
C1 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004).
Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5%. Z obniżonym HTHS (Ford).
Tymczasem do Opla jeśli już coś to potrzeba z normą C3
C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004).
Źródło: zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=717
Temat: Olej silnikowy samochodowy vis motocyklowy
środkami smarnymi do puszek i motocykli
Piszesz na Forum samochodowym więc bardziej naturalne byłoby sformułowanie "
oleje do silników samochodowych i wózków inwalidzkich (in the future)".
Nie przepraszam bo była to złośliwość zamierzona.
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=19731
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpies-bambi.htw.pl