Cytaty miłosne :)
Temat: Pobieralnia
Zobaczcie w 3:00 minucie obrazek jak polski żołnierz na koniu okłada szablą niemca na motorze. To ukazuje przewagę zbrojeniowa niemiec w II wojnie światowej.
.
Jak to ktoś kiedyś powiedział "Polska to rolniczy kraj", stąd lepiej spisywała się Kasztanka niż VW Kafer . Gdyby nie Ferdynand Porsche, Rudolf Diesel czy Robert Bosch to pewnie ich motoryzacja nie wyglądała tak jak teraz. Nie ujmuję tu naszym inżynierom, Polski po prostu nie było stać na rozwijanie technologii...
Źródło: wmtransport.fora.pl/a/a,72.html
Temat: Najdziwniejsze bronie Hitlera
...pancerną maszynę w dziejach II wojny światowej. Na szczęście nikogo nie zabiła. Historia największego porszaka zaczęła się w 1918 roku, gdy na mocy traktatu wersalskiego zakazano Niemcom rozwijania, produkcji i posiadania czołgów. Dlatego prace nad rozwojem broni pancernej prowadzili w tajemnicy. W 1941 roku w zakładach Kruppa rozpoczęto studia nad bardzo, bardzo ciężkimi czołgami. Na spotkaniu z Adolfem Hitlerem w Kancelarii Rzeszy
Ferdynand Porsche przedstawił swój projekt budowy czołgu o masie 100 ton. Hitler szybko wpadł w entuzjazm co do możliwości nowego pojazdu. Porsche uzyskał najwyższy priorytet i prace szybko ruszyły z miejsca. Projekt otrzymał kryptonim "Mamut", wkrótce zmieniony na "Maus". Chodziło o to, by zmylić nieprzyjacielskich szpiegów - mysz budziła mniejszy niepokój i zainteresowanie niż mamut.
Porsche zabrał...
Źródło: asgpyrzyce.fora.pl/a/a,608.html
Temat: German King
Dobra, jak już mnie tak naszło, to coś napisze (i powklejam), szczególnie, że siedze dzis w domu i mnie już szlag trafia: (
Będzie to historia najbardziej ekspansywnej firmy końca XX wieku i początku XXI; i nie jest to bynajmniej toyota; )
W 1929 roku doktor
Ferdynand Porsche rozpoczyna prace w firmie Steyr. Niestety rozpoczyna sie właśnie Wielki Kryzys i branża motoryzacyjna nie jest dobrym pracodawcą. Steyr upada, Porsche w wieku 55 lat jest bezrobotny. Mimo doskonałego wykształcenia i znanej marki nie może znaleźć dobrej pracy; być może także z powodu powszechnie znanego uporu.
Wraca więc do Stuttgartu i w styczniu 1931 roku uruchamia do dzis znane na całym świecie bbiuro projektowe...
Źródło: zapasowe.fora.pl/a/a,1322.html
Temat: VW Kafer - czy Kubelwagen
Dr
Ferdynand Porsche ogłosił swoje "Expose na temat produkcji samochodu ludowego" 17 stycznia 1934 roku. Produkcja ruszyła w 1938 roku. Pierwsze wymagania na temat wojskowego Volkswagena ogłoszono 28 stycznia 1938 roku, a prototyp opuścił fabrykę 10 miesięcy później. Tak, więc o ile produkcja wersji cywilnej i wojskowej ruszyła niemal jednocześnie to jednak wcześniejsze były założenia pod wersję cywilną.
Źródło: historia.org.pl/forum/index.php?showtopic=9313
Temat: Armia Niemiecka
Typ 128, 129 i 138
Pod koniec lat trzydziestych XX wieku
Ferdynand Porsche wyobraził sobie potencjalną pływającą wersję VW Kubelwagena. W tym czasie armia niemiecka szukała pojazdu, który mógłby pokonywać śnieg, piasek, błoto i inne ciężkie tereny. Porsche połączył te właściwości z napędem na wszystkie koła. Nowy samochód, noszący oznaczenie VW typ 128, został zaprezentowany w 1940 roku.
Pierwsze 30 egzemplarzy zostało wyprodukowanych w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu...
Źródło: tarnowskafantastyka.fora.pl/a/a,119.html
Temat: Porsche przejmuje VW !
Ferdynand Porsche opracował Volkswagena Garbusa. Kilkanaście lat później utalentowany inżynier założył własną firmę. W chwili obecnej Porsche stało się posiadaczem większościowego pakietu akcji w Volkswagenie!
Reuters informuje, że Porsche kupiło kolejny pakiet akcji Volkswagena. Tym samym producent sportowych samochodów posiada już pulę 50,76 proc. akcji VW. Wcześniej Porsche dysponowało pakietem 42,6 proc....
Źródło: forum.hothatch.org/viewtopic.php?t=5083
Temat: VW Kafer - czy Kubelwagen
Witam; tytulem wstępu - nad a i u powinny być umlauty... W każdym razie projekt auta dla ludu, jeszcze bez fabryki i zakładów zaprojektowal
Ferdynand Porsche [ten od czołgow, rajdówek i wszystkiego innego]. VW jak sama nazwa wskazuje mial być autem dla ludu, w cenie około tysiąca marek niemieckich. Każdy chętny obywatel mogł odkładać na książeczkę stosunkowo niewielkie sumy by móc odebrać w odpowiednim czasie swój wymarzony samochód. Sam pojazd byl testowany przez SS-manów, podobno na dystansie okolo póltora miliona kilometrów, dzień w dzień, 24h / dobę. Niestety...
Źródło: historia.org.pl/forum/index.php?showtopic=9313
Temat: Ekologiczne Rio
...to taki szczyt techniki silnik hybrydowy. Od wielu wielu lat takie silniki są stosowane, może niekoniecznie w samochodach ale niemniej są stosowane. Co do samej ideii hybrydy w aucie, no cóż wcale mnie to nie dziwi, jest to pewien sposób na ograniczenie zużycia paliwa i emisją spalin. Myślę, że gdyby nie fakt małej pojemności baterii i tym samym niewielkiego zasięgu od wielu lat już bysmy jeździli autami z silnikami elektrycznymi. Wszak już w 1900 roku
Ferdynand Porsche pokazał taki pojazd.
Źródło: autoplus.fora.pl/a/a,902.html
Temat: VW Garbus
"Garbus" należy do najbardziej znanych samochodów świata. Historię tego modelu zapoczątkowało memorandum jakie jego konstruktor
Ferdynand Porsche złożył 17 stycznia 1934 roku, rządowi A.Hitlera, z którym wcześniej uzgodnił ogólne techniczne założenia projektu "niemieckiego samochodu ludowego". Miał to więc być: samochód mieszczący 4 dorosłe osoby i bagaż, cena poniżej 1000 ówczesnych marek niemieckich oraz spalanie do 8l/100km i silnik chłodzony powietrzem. Pierwszy jeżdżący prototyp "V1" powstał w 1935 roku i od tego właśnie...
Źródło: motosportforum.fora.pl/a/a,75.html
Temat: Historia - "czterech kółek"
Kolejnym ważnym człowiekiem zmieniającym historie był pan
Ferdynand Porsche, a ma za sobą takie dokonania jak inicjacja stworzenia jednej z najsłynniejszych marek na świecie jaka jest Volkswagen. Obecnie grupa Volkswagen jest największym europejskim producentem samochodów. Historia firmy sięga 1938 roku, kiedy to we wrześniu położono kamień węgielny pod nową fabrykę w Wolfsburgu. Miał tam być produkowany samochód ludowy opracowany przez Ferdynanda Porsche, ale wybuch wojny zniweczył te...
Źródło: genesis.net.pl/index.php?showtopic=23872
Temat: Najdroższy samochód wszech czasów!
...sprzedany nawet za… 12 milionów euro (blisko 47 milionów zł). Byłaby to rekordowa cena, jaką kiedykolwiek zapłacono za samochód. Przy okazji niezwykły oldtimer przebiłby sumę sprzed 20 lat, kiedy to pewien ekscentryk wydał grubo ponad 30 milionów zł na Bugatti Royale z 1931 roku.
Czym odjedzie przyszły właściciel? Auto union type D, czyli "srebrna strzała", powstało na bazie poprzedniego modelu C, który zaprojektował
Ferdynand Porsche. Rok później przez dodanie podwójnego kompresora moc 12-cylindrowego silnika skoczyła z 420 KM do 460 KM.
Od tej pory - dzięki swoim parametrom - "strzały" mknęły nawet 330 km/h i siały postrach na ówczesnych Grand Prix. Na dokładkę w rękach takich mistrzów kierownicy, jak Tazio Nuvolari czy Rudolf Hasse, samochody ustanowiły rekordy, które przez lata były nie do pobicia.
dziennik.pl
Źródło: cafemirenium.kylos.pl/viewtopic.php?t=301
Temat: ciekawe zbieznosci dat
30 stycznia urodzili sie min liwia druzylla zona cesarza augusta,didiusz julianus cesarz rzymski,jerzy rakoczy ksiaze siedmiogrodu,ksiadz piotr wawrzyniak prezydent usa franklin delano roosevelt,stewart menzies szef brytyjskich sluzb wywiadowczych w czasie 2 wojny swiatowej,aktorka mallgorzata braunek,phil collins, a zmarli to min arcyksiaze rudolf syn franciszka jozefa,benedykt dybowski,mahatma gandhi,konstruktor aut
ferdynand porsche,a z wydarzen historycznych to zawarto z niemczami w 1018 roku pokoj w budziszynie,i usa uznaly rzeczpospolita polske w 1919r.ponadto po raz pierwszy wystawiono sztuke romeo i julia powstala socjaldemokratyczna partia robotnikow rosji(bolszewikow) hitler zostal kanclerzem niemiec 1933r, rok pozniej reichstag podjal decyzje o odbudowie rzeszy niemieckiej,w 1945r.niedaleko łeby zatonał statek wilhelm gustloff z 6000 tys ludzi na...
Źródło: klubwysokich.fora.pl/a/a,1012.html
Temat: Chciałem poruszyć temat diesla VM 2.5 ..... ;-) :-)
lesio, muszę przyznać iż przypsywanie sobie cudzych wynalazków nie jest bardzo eleganckie
rozrusznik elektryczny to niestety wymysł amerykanów,
nie wiem co masz na myśli określając coś zębatką synchro ale jeśli Ci chodzi o synchronizację biegów w skrzyni to twórcą tego był nie Panhard ( który również był genialnym konstruktorem) ale
Ferdynand Porsche
Gdyby nie Łukaszewicz ( to taki Polak) to wynalazki te nie były by nikomu potrzebne, bo to on pierwszy przeprowadził destylację ropy naftowej i dał początek przemysłowi petrochemicznemu czyli.... producentowi paliw do samochodu, nawet tego najnowocześniejszego... francuzkiego
Nie wiem co próbowałeś w ten sposób udowodnić czy to że Francuzi są tacy genialni czy Polacy głupi. Mnie to niestety nie przekonuje....
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=7075
Temat: Zróbcie dział "MOTO" - plizzz
Wiecej dzialow - nie!!!
Murcielago to sobie moze do Ferrari Enzo...
Porsche zalozyl
Ferdynand Porsche - nie chwal sie wiedza i nie wysmiewaj innych, bo sie mozesz bardzo przejechac....
Pisze sie Skyline, a nie Skuline :D
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=22413
Temat: 22:43 czyli czas na dowcip 8)
...sciagamy staniki.
Gosc zdziwiony troszke, niemniej baka sprzedal. Dziewczyny zgodnie z
umowa sciagnely staniki. Pojawila sie nastepna propozycja:
- jak jeszcze raz puscisz baka, to sciagamy majtki.
Gosc : prrrruuuuuukkk.
- a teraz jak puscisz serie bakow, to bedziesz mogl nas podotykac. No to gosciu: prrruk, prrrruuuuuuk, brrrrruk, pruk, pierrrrrd i nagle slyszy:
- Kowalski, (...), nie dosc , ze spicie na zebraniu, to jeszcze pierdzicie!!!
Ferdynand Porsche trafia do nieba otwiera mu Święty Piotr
i mówi :za swoje zasługi z konstruowaniu masz prawo do jednego życzenia
F.Porsche : chciałbym godzinke porozmawiać z Bogiem
Św. Piotr zaprowadził Ferdynanda do sali tronowej i Porsche pyta Boga :Gdzie Pan był myślami gdy Pan konstruował kobietę?
Bóg: A co pan ma na myśli
W kobiecie jest wiele błędów:
1.Przód nie jest aerodynamiczny
2.Za bardzo hałasuje
3.Koszty utrzymania...
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=104348
Temat: TEMAT O CAŁOŚCI TECHNIK I TECHNOLOGII F1
...i moc ta aktualnie spadła o jakieś 20 procent, ale postęp technologiczny nie zatrzymał się i jest tylko kwestią czasu kiedy konstruktorzy powrócą do poprzednich rezultatów.
W miejscu tym należy wspomnieć, że w historii Formuły 1 swój ślad zostawiły także silniki „turbo”, które były stosowane w tym sporcie do roku 1989. Były to 1,5 litrowe jednostki, których moc przekraczała 750 KM.
Jak mawiał znakomity projektant
Ferdynand Porsche dobry silnik wyścigowy to taki, który tuz po przekroczeniu linii mety rozpadnie się na kawałki. Teza ta w odniesieniu do dzisiejszej Formuły 1 i jej reguł musiałaby zostać zmieniona w ten sposób, że dobry silnik F1 to taki który po przejechaniu dystansu, na który został zaprojektowany rozpadnie się.
Źródło: motoforum.eev.pl/viewtopic.php?t=428
Temat: Nowy Beetle
a jak dla mnie nie ma tragedii jak powiedział kolega Przemo z profilu przypomina troszku 911-tkę osobiście to nawiązanie uważam za trafione biorąc pod uwagę, że pierwszego garbusa projektował ten sam Pan
Ferdynand Porsche
idzie nowe...
Źródło: newbeetle.fora.pl/a/a,1655.html
Temat: Ciekawostki historyczne & legendy motoryzacji
40. urodziny VW-Porsche
W kwietniu przypada czterdziesta rocznica powstania pierwszego wspólnego auta inżynierów Volkswagena i Porsche. Model 914 nigdy nie zyskał sympatii fanów Porsche, czy słusznie?
Wszystko zaczęło się w 1931 roku gdy
Ferdynand Porsche założył niewielką firmę "dr ing. h. c. F. Porsche GmbH". Początkowo nie zajmowała się ona produkcją samochodów a jedynie opracowywaniem rozwiązań technicznych i doradztwem. Jedno z pierwszych zleceń Porsche otrzymał od niemieckiego rządu. Dla Volkswagena miał stworzyć projekt prostego i taniego samochodu. Tak narodził się VW Garbus.
Nie minęło wiele lat, gdy Porsche postanowił zbudować...
Źródło: cafemirenium.kylos.pl/viewtopic.php?t=551
Temat: Porsche 356
...wiecie, że w 1936 roku to właśnie ta firma dostała zlecenie od samego FĂźhrera na tanie auto dla ludu. Jednak tak naprawdę pierwszym autem sygnowanym znakiem firmowym Ferry Porsche AG był model 356.
Auto to powstało w sierpniu 1948 roku. Ujrzało światło dzienne dzięki sporej zaliczce pewnych dżentelmenów, którzy wpłacili sumę na 5 aut, warto tu zauważyć, że wtedy jeszcze nie było wykonanego żadnego prototypu, który mogli by zobaczyć.
Ferdynand Porsche do projektu modelu 356 wykorzystał istniejące już auto swego autorstwa a mianowicie VW Käfer, bardziej znanego u nas jako Garbus. Oczywiście dokonał w nich pewnych zmian, jak np. odwrócił cały zespół napędowy wraz z tylnym zawieszeniem o 180 stopni.
Silnik jaki zastosował w tym aucie to znana również z Garbusa jednostka o pojemności 1,1 litra i mocy 35 koni mechanicznych. W 1949 roku po zauważeniu błędów...
Źródło: autoplus.fora.pl/a/a,620.html
Temat: Historia Porsche
Profesor
Ferdynand Porsche był jedną z największych osobowości przemysły samochodowego pierwszej połowy naszego wieku. Auta konstruowane przez firmę nazwane jego nazwiskiem po dziś dzień noszą znamiona unikalnych koncepcji profesora.
Początek lat trzydziestych okazał się niesłychanie trudny dla przemysłu niemieckiego. Wiele firm bankrutowało, a inne masowo zwalniały pracowników. Bezrobocie sięgnęło 20%. Wydłużały się...
Źródło: porschefans.fora.pl/a/a,3.html
Temat: Zróbcie dział "MOTO" - plizzz
...elementy VW :brow: ... To co łączy Ferdynanda Porsche z firmą Porsche to nazwisko... Firme założył jego syn Ferry Porsche. Takie informacje znajdziesz wszędzie... np. google wpisz "Porsche historia marki" Doczytaj sobie reszte;) No więc nowy dział się przyda choćby po to, żeby rozstrzygnąć rakie niejasności :P Historia Ferdynanda Porsche jest doklejona do historii obecnie istniejącej firmy z powodu powiązań rodzinnych.
Ferdynand Porsche nie ma zatem żadnych swoich konstrukcji w obecnie istniejącej marce, której historie liczy sie od modelu 356...
Ale " SPORT" jest ogólniejszym pojęciem i motorolotnie sie pod niego łapią :szczerbaty:
Więcej działów = więcej porządku = większa przejrzystość = większa łatwość poruszania się po forum = większa przyjemność z poruszania się po forum = więcej chętnych do poruszania sie po forum =...
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=22413
Temat: Porsche Roxster
Nie, nie i jeszcze raz nie.
Podejrzewam, że
Ferdynand Porsche patrząc na to z góry, co wyprawia jego wnuk Ferdynand Pliech, kręci się w grobie, szybciej niż turbosprężarka z model 996 Turbo. Dobrze, że Ferrari jeszcze nie chce tego robić co obecnie wyprawia Porsche.
Źródło: autoplus.fora.pl/a/a,1088.html
Temat: Troche o firmie i historii marki
...samochody Wanderer charakteryzujące się wysoką jakością i niezawodnością, ale również i wysokimi cenami znajdowały coraz mniej nabywców. Mimo to kierownictwo firmy postanowiło wprowadzić na rynek auta o nowoczesnych karoseriach i wyposażone w mocniejsze silniki.
W 1929 roku Wanderer sprzedał linie produkcyjne motorów NSU i czeskiej firmie Janecek. W ten sposób w Pradze powstała firma JAWA (Janecek/Wanderer). W 1931 roku
Ferdynand Porsche stworzył dla Wanderera nową generację sześciocylindrowych silników osiągających moc od 40 KM do 85 KM. Jednak już rok później cała część samochodowa Wanderera (łącznie ze znakiem firmowym) została sprzedana Auto Union AG. Produkcja maszyn i rowerów pozostała przy spółce matce.
Już za czasów nowego właściciela powstały takie samochody, jak Wanderer W22 (kabriolet o mocy 40 KM produkowany w latach...
Źródło: furysamochody.fora.pl/a/a,27.html
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpies-bambi.htw.pl